‌خرید خرمای شاهانی درجه یک

صادرات خرمای شاهانی بندرعباس
مارس 10, 2023
خرید و فروش شیره خرما درجه یک
مارس 10, 2023
Show all

‌خرید خرمای شاهانی درجه یک

خرید خرمای شاهانی درجه یک امروزه رونق بسیاری پیدا کرده‌است. خرمای شاهانی یک نوع خرمای خوش قد و بالا می باشد که در ایران از محبوبیت بالایی برخودار است. هر شخصی که یک شناخت کلی و اصولی نسبت به خرماها داشته‌باشد امکان ندارد که این خرما را نشناسد یا در سبد غذایی‌ خود قرار ندهد. این نوع خرما در مناطق مختلفی از ایران با نام های متنوعی شناخته شده‌است. بازار خرید این نوع خرما در فصل پاییز افزایش می یابد و بعد از برداشت خرمای شاهانی جهت سورتینگ و بسته‌بندی به مراکز معتبر راهی می شود.

امروزه نیز در بسیاری از نخلستان های شهر جهرم فرآیند برداشت و بسته‌بندی خرما به صورت سنتی انجام می گیرد. بیشترین میزان تولید خرمای شاهانی مربوط به استان فارس می باشد که بیش از 95 درصد خرمای شاهانی ایران را تامین می کند. این نوع خرما جزو خرماهای نرم محسوب می شود که بر حسب سلیقه خریدار و بازار هدف به صورت خشک نیز برداشت و به بازار عرضه می شود.

بازار خرید خرمای شاهانی درجه یک

خرمای شاهانی ظاهری بلند با نوکی باریک دارد که پوست و گوشت این نوع خرما را می توان به راحتی از همدیگر جدا کرد. اغلب خرمای شاهانی کاملا رسیده، به رنگ قهوه‌ای روشن هستند. رنگ آن نسبت به بقیه خرماها از جمله کلوته و مضافتی روشن تر می‌باشد. گاهی رنگ قهوه ای تیره و کمی مایل به زرد آن نیز وجود دارد. خرمای شاهانی در دسته خرماهای مرطوب دسته‌بندی می شود و به بازار عرضه می شود. البته می توان ‌گفت که بصورت نیمه مرطوب و خشک هم برداشت می شود. این محصول شباهت زیادی به خرمای ربی نیز دارد و گاهی با این خرما اشتباه گرفته‌می شود. با کمی دقت کردن به رنگ قهوه ای این خرما و شکل باریک‌تری که نسبت به خرمای ربی دارد می توان آن ها را از هم تشخیص داد.

از این محصول در چه زمینه هایی استفاده می شود؟

  • از خرمای شاهانی به عنوان طعم‌دهنده استفاده می‌شود.
  • برای ورزشکارانی که تمرینات سنگینی را انجام می‌دهند بسیار مناسب است.
  • این خرما انرژی بالایی دارد و می‌تواند به عنوان میان وعده مورد مصرف قرار گیرد.
  • از این خرما می‌توان در تهیه کیک و شیرینی استفاده کرد.
  • برای تهیه انواع تنقلات شیرین و مربا نیز مورداستفاده قرار می گیرد.
  • همچنین به عنوان یک غذای کاملاً طبیعی و خوشمزه برای خانم‌های باردار مناسب است و به رشد جنین کمک شایانی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09305886010